Meld je aan als

Engelstalige titel: HOPE Center Facilitator
Afdeling: Programma'sZiekenhuisondersteuningZiekenhuis
Voorkeur minimale inzetduur: 10 maanden

Het Hospital Outpatient Extension (HOPE) Center is er om onze patiënten een veilige, comfortabele verblijfsplek te bieden tussen medische afspraken in. Een speciale plek vol leven, vreugde, genezing en dankbaarheid.

Over de functie

Als Facilitator HOPE Centrum bied je administratieve ondersteuning en houd je toezicht in het HOPE Centrum aan land. Zo faciliteer je niet-medische zorg van hoge kwaliteit voor patiënten en hun verzorgers tijdens hun verblijf in het HOPE Centrum. Het centrum is bedoeld om een plek te bieden waar patiënten en hun verzorgers kunnen verblijven terwijl ze wachten op of herstellen van een operatie. Je leidt en ondersteunt de dagelijkse activiteiten van het HOPE Centrum en de lokale dagwerkers. Zo bevorder je het lichamelijke en geestelijke welzijn van de patiënten en de verzorgers.

Jouw bijdrage

  • Je helpt alle aspecten van het HOPE Centrum aan land te managen. Hieronder valt het volgen van operationele procedures en het toezicht houden op de schoonmaak en cateringdiensten;
  • Je houdt contact met het ziekenhuispersoneel om ervoor te zorgen dat patiënten op het juiste moment in het HOPE Centrum worden opgenomen of daaruit worden ontslagen. Verder zorg je er met het ziekenhuis voor dat patiënten volgens het rooster naar het schip en terug naar het HOPE Centrum worden gebracht voor fysiotherapie en andere nazorgafspraken;
  • Je helpt bij het opzetten en afbreken van het HOPE Centrum aan het begin en het einde van elke werkperiode;
  • Je managet de lokale dagwerkers. Dit omvat mentorschap, het opbouwen van relaties en het communiceren met het arriverende team op overdrachtsmomenten;
  • Je kunt voldoen aan de fysieke eisen van de baan die voortvloeien uit de werkomgeving. Je zult vaak buiten actief zijn;
  • Je hebt regelmatig contact met de patiënten. Je ondersteunt een positieve en gastvrije omgeving voor iedereen, ongeacht ras, geslacht of religie.

Functie-eisen

  • Het met succes voltooien van het Mercy Ships Onboarding programma is verplicht bij een inzet van langer dan 12 maanden;
  • Bij voorkeur heb je een middelbare school diploma of vervolgopleiding;
  • Je hebt enige ervaring (vergelijkbaar) met projectmanagement;
  • Bij voorkeur heb je ervaring in een ontwikkelingsland; ervaring met het leven in een multiculturele omgeving is zeer nuttig. Ervaring met Afrika en ons schip is een aanzienlijk pluspunt;
  • Je beschikt over goede communicatieve, organisatorische en computervaardigheden.

De volledige functieomschrijving is beschikbaar op aanvraag (Engelstalig).

Wat je ervoor terugkrijgt

Dit is een vrijwilligersfunctie. Je zet je belangeloos voor anderen in, maar krijgt er zelf ook veel voor terug:

  • Een onvergetelijke ervaring en betekenisvol avontuur
  • De mogelijkheid om je professionele vaardigheden in te zetten en concreet bij te dragen aan de missie om medische zorg toegankelijk te maken
  • De mogelijkheid om je geloof handen en voeten te geven
  • Verbreding van je werkervaring door vanuit je eigen vakgebied in een heel andere omgeving te werken
  • Ontmoetingen met mensen uit verschillende culturen; jaarlijks werken er meer dan 1.300 vrijwilligers uit meer dan 40 landen aan boord bij Mercy Ships.
  • Vriendschappen voor het leven; je werkt intensief samen met andere vrijwilligers en bent ook in je vrije tijd deel van de hechte community aan boord.

Goed om te weten

Zodra je op ‘Bekijk beschikbaarheid’ klikt, word je doorgestuurd naar onze internationale website. Daar kun je zien of deze functie op dit moment open staat of dat we hier even geen mensen voor zoeken. In dat geval kun je je interesse aangeven en krijg je bericht als de vacature weer open staat.

Vragen?

Neem voor vragen over deze functie contact op met onze recruiter Eric Vis via recruiter.medisch@mercyships.nl. Of bezoek eerst een informatieavond om meer te ontdekken over vrijwilligerswerk bij Mercy Ships.

Mercy Ships Holland Vrijwilligers Recruiter