Bij Mercy Ships Holland staat de relatie met de donateurs centraal. Afstemming van voorkeuren en het correct verwerken van (persoonlijke) gegevens zijn daarbij belangrijk. Betrokkenen binnen de doelgroepen particulieren, bedrijven, kerken, scholen en fondsen proberen we op een zo goed mogelijke manier te boeien, te binden en te behouden.

We onderscheiden drie doelstellingen:

1. Bestaande achterban informeren, betrokken houden en de relatie verdiepen;
2. Naamsbekendheid vergroten van Mercy Ships in (christelijk) Nederland;
3. Werven van nieuwe donateurs en nieuwe contacten leggen bij verschillende doelgroepen.

Doelstelling 1: Bestaande achterban betrekken

Particuliere nieuwsbrieven
Maandelijks versturen wij verschillende groepen uit onze achterban een papieren nieuwsbrief. Vier edities zijn een uitgebreidere uitgave: de Kostbaar. Op de Kostbaar komen veel positieve reacties binnen, omdat het erg aanspreekt door de persoonlijke verhalen en de prachtige foto’s. Een bepaalde groep sturen we ook het jaarverslag toe. Ook verzenden we maandelijks de Nieuwsflits, een e-mailnieuwsbrief. Op deze manieren betrekken we onze achterban bij wat we doen en vragen we hun betrokkenheid vorm te geven door te geven, mee te bidden of mee te gaan als vrijwilliger.

Social media en Google Adwords

Om de vindbaarheid van onze website te vergroten is er afgelopen jaar geïnvesteerd in Google Adwords. Door middel van het gratis Google Grants account (het budget van Google voor goede doelen) zijn we in staat dit goed neer te zetten. Dit zorgt voor meer verkeer naar onze website, van mensen die op zoek zijn naar vrijwilligerswerk of geïnteresseerd zijn in medische projecten in Afrika. Op social media zijn we actief door het structureel vernieuwen en plaatsen van content op Facebook, Twitter en Linkedin.

Waarderen

Belangrijk is om niet alleen iets te vragen van mensen, maar hen ook iets terug te geven. Erkenning van hun waarde laten we aan donateurs blijken door hun gift op waarde te schatten en goed te besteden. Ook structureel bedanken (zowel telefonisch als middels brief/email) is een manier die we inzetten om onze donateurs te laten weten hoe we hen waarderen. Nieuwe donateurs ontvangen een ‘Welkom aan Boord’-boekje: een introductie op Mercy Ships. Zo worden zij stap voor stap in ons werk meegenomen.

Specifieke doelgroepen: kerken, scholen, bedrijven en fondsen

In 2016 zijn er speciale materialen ontwikkeld voor kerken en scholen. Zo kunnen we hen op een betere manier faciliteren. Er zijn speciale brochures gemaakt, afgestemd op de doelgroep. Relatiebeheerders en vrijwilligers hebben door het jaar heen diverse presentaties verzorgd. Binnen de doelgroep bedrijven en fondsen zijn meerdere concrete aanvragen neergelegd. Zo is de sponsoring van het jaarverslag compleet verzorgd door ongeveer 10 bedrijven en hebben bedrijven op eigen kosten personeel naar het schip gestuurd.

© 2019 – Mercy Ships – DisclaimerPrivacyverklaring

Medische zorg voor ieder mens
Wij maken chirurgische zorg toegankelijk voor de allerarmsten, vanaf het grootste ziekenhuisschip ter wereld. Dankzij de inzet van honderden professionele vrijwilligers én de betrokkenheid van vele anderen.

Mercy Ships maakt gebruik van cookies.

Wil je meer weten lees dan onze privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Instellingen