Functie aan boord

Endpoint Analist

Endpoint Analyst
Algemeen, IT

Onze informatie technology stystemen zijn belangrijk voor een soepele uitvoering. Onze afdeling Informatiediensten helpt ons te communiceren en zorgt dat wij onze patiënten efficiënter en geavanceerd van dienst kunnen zijn.  

Over de functie

Als Endpoint Analist installeer, configureer en houd je toezicht op desktops, mobiele apparaten en andere netwerkapparaten die door de scheepsbemanning wordt gebruikt 

Jouw bijdrage

  • Je biedt een hoge mate van klantenservice voor alle ondersteuningsvragen en volgt de servicemanagement principes; 
  • Je beantwoordt en lost oproepen van klanten op een professionele en tijdige manier op; 
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor problemen van klanten en bent proactief bij het aanpakken van hun problemen;
  • Je bouwt, implementeert, onderhoudt en/of upgradet nieuwe of bestaande Endpoint management tools, zoals Microsoft Endpoint Manager, WDS, WSUS, MDT en PXE Servers; 
  • Je onderzoekt en beveelt apparatuur en hardware-oplossingen aan;
  • Je houdt toezicht op updates via Automatic Deployment Rules, Update Groups, Deployment Rings en andere methoden; 
  • Je zorgt voor de automatisering van Active Directory-processen en het beheer van de Group Policy. 

Functie-eisen

  • Het voltooien van het Mercy Ships On Boarding programma is verplicht voor een toezegging van 12 maanden of langer; 
  • Het hebben van een associate degree in Information Systems of Informatica, of een gelijkwaardige combinatie van onderwijs en ervaring heeft een voorkeur; 
  • Je hebt minstens 2 jaar werkervaring, het liefst in een IT-omgeving van een onderneming; 
  • Certificering in Microsoft ModernWorkplace of Enterprise Mobility and Security heeft een voorkeur; 
  • Je bent ervaren in het gebruik van Windows-register, DHCP, DNS, DFS, Active Directory en/of Azure Active Directory; 
  • Je hebt kennis van de nieuwste tools en technieken voor het beheer van besturingssystemen voor desktop- en mobiele apparaten van Android, Apple en Windows;
  • Ervaring met helpdesk- en probleemopsporingssoftware heeft een voorkeur; 
  • Het hebben van MCP, CompTIA A+ en/of Network+ certificatie, of iets gelijkwaardigs heeft een voorkeur; 
  • Je hebt kennis van technologische implementatiemethodes en frameworks voor het oplossen van incidenten. 

Wat je ervoor terugkrijgt

Dit is een vrijwilligersfunctie. Je zet je belangeloos voor anderen in, maar krijgt er zelf ook veel voor terug:

Goed om te weten

Zodra je op ‘Bekijk beschikbaarheid’ klikt, word je doorgestuurd naar onze internationale website. Daar kun je zien of deze functie op dit moment open staat of dat we hier even geen mensen voor zoeken. In dat geval kun je je interesse aangeven en krijg je bericht als de vacature weer open staat.

Portretfoto Marloes

Marloes Boon

Algemeen recruiter

Deze functies vind je mogelijk ook interessant