Werkdag op de Africa Mercy
Ga naar de pagina van Mercy Ships Holland06:30 Mijn wekker gaat. Ik kleed mij aan en fris mij op. Vervolgens loop ik naar de bibliotheek aan boord voor een moment met God. De bibliotheek is een fijne plek waar het mooi rustig is.
07:00 Ik loop naar de kleedruimte van de deck department in de boeg van het schip. Ik trek mijn overall aan en loop naar de eetzaal om te ontbijten.
07:45 Op maandag beginnen we met alle afdelingen d.m.v. de Monday Morning Briefing. Dit is een briefing voor het hele schip waarin er verteld wordt over de status van de field service en wat er gebeurd is in de afgelopen week in o.a. het ziekenhuis.
Vervolgens beginnen we de dag met onze eigen afdeling. We beginnen met gebed. Daarna wordt er besproken wat er die dag op de planning staat en worden de taken verdeeld.
08:00 Na achten kunnen we aan de slag. Werkzaamheden zijn varierend, maar er is altijd wel wat te verven. We verwijderen roest en brengen vervolgens de primer en de verf aan. Ook houden we de dekken schoon en verzorgen we het laden van etenswaar en het afvoeren van afval met behulp van de kraan aan boord.
Om 10 uur houden we even pauze en om half 1 stoppen we een uurtje voor de lunch. Na de lunch komt de afdeling weer even bij elkaar om de stand van zaken te bespreken en werken we weer verder. Om 3 uur houden we weer even een korte pauze en rond 5 uur stoppen we.
17:30 Na een lekkere douche te hebben genomen ga ik vaak door naar de eetzaal. Tussen 17:00 en 18:30 kunnen we daar terecht voor ons avondmaal. Het avondeten is vaak een gezellig moment waar we ondanks de beperkende coronamaatregelen wel met elkaar kunnen eten.
18:30 ’s Avonds is er tijd voor onspanning. Volleyballen op de kade of tafeltennisen en spelletjes spelen in de gemeenschappelijke ruimten aan boord. Ook gaan we weleens de stad in voor een drankje of om ergens uit eten te gaan.
Night Patrol
Als deck department verzorgen wij de nachtwacht. Ik ben deze week aan de beurt om de functie ‘night patrol’ uit te voeren. Dit houdt in het lopen van wachtrondes door het hele schip. Er is een route door het schip aan de hand van 44 locaties. Met behulp van een electronisch apparaatje en een fysiek punt op een wand op het schip registreer ik waar ik geweest ben (zie foto). Dit wordt vervolgens geupload via het netwerk. Het doel van de nachtelijke rondes is het controleren op eventuele gevaren. Ik ben via radio in contact met de receptie waar ze alarmen binnenkrijgen van de rook en warmte melders. De night patrol is de eerste die op onderzoek uitgaat bij zo’n alarm.
Tijdens de nacht voer ik in totaal vier veiligheidsrondes uit. Het leuke is dat je door het hele schip komt, ook in het ziekenhuis (waar ik normaal gesproken niet mag komen). Ik was verbaasd hoe klein het ziekenhuis eigenlijk is, in vergelijking met de grootte van het schip. Maar alles op het schip wat geen ziekenhuis is, is nodig om het ziekenhuis draaiende te houden.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!
Leuk Otto om even een dagje mee te lezen wel een hele verantwoording de nachtrondes hopelijk blijft het rustig
En je Kuifje zit weer lekker in het vet
Nog heel veel werk plezier 😘
Hey, leuk om te lezen wat je zo al doet op een dag, en soms ‘s nachts😉👍 lijkt wel afwisselend te zijn. Een goede tijd daar nog!